بشارت ظهور حضرت مهدي (عليه السلام) در كتاب انجيل مرقس :
درباره ی مباحث مرتبط با امام زمان(عج) و ظهور ایشان


بشارت ظهور حضرت مهدي (عليه السلام) در كتاب انجيل مرقس :  

 (( و چون او- عيسي(ع) - از هيكل بيرون مي رفت يكي از شاگردانش به او گفت: اي استاد!ملاحظه فرما چه نوع سنگ ها و چه عمارت هايي است! عيسي در جواب او گفت: آيا اين عمارت هاي عظيمه را       مي نگري؟ بدان كه سنگي بر سنگي گذارده نخواهد شد مگر آن كه به زير افكنده شود. و چون او بر كوه زيتون مقابل هيكل نشسته بود…از او پرسيدند: ما را خبر ده كه اين امور كي واقع مي شود؟ و علامت نزديك شدن اين امور چيست؟ آنگاه عيسي (ع) در جواب ايشان سخن آغاز كرد كه: زنهار شما را كسي گمراه نكند، زيرا كه بسياري به نام من آمده خواهند گفت كه من هيتند و بسياري را گمراه خواهند نمود اما چون جنگها و اخبار جنگها را بشنويد، مضطرب نشويد، زيرا كه وقوع اين حوادث ضروري است ليكن انتها هنوز نيست، زيرا كه امتي بر امتي و مملكتي بر مملكتي خواهند برخاست و زلزله ها در جاي ها حادث خواهد شد و قحطي ها و اغتشاشها  پديد مي آيد و اينها ابتداي درد هاي زه  مي باشد. ليكن شما از براي خود احتياط كنيد … ولي از آن روز و آن ساعت غير از پدر هيچ كس اطلاع ندارد نه فرشتگان در آسمان و نه پسر هم. پس برحضر و بيدار شده و دعا كنيد، زيرا نميدانيد كه آن وقت كي مي شود مثل كسي كه عازم سفر شده خانه خود را واگذارد و خادمان خود را قدرت داده و هر يكي را به شغلي خاص مقرر نمايد و در بان را امر فرمايد كه بيدار بماند. پس بيدار باشيد ! زيرا نمي دانيد كه در چه وقت صاحب خانه مي آيد، در شام يا نصف شب يا بانگ خروس يا صبح . مبادا ناگهان آمده شما را خفته يابد . اما آنچه به شما مي گويم ، به همه مي گويم ، بيدار باشيد ! ))(2)                

طبق انجيل مرقس حضرت عيسي (ع) علايمي را براي ظهور آن موعود جهاني بيان فرموده اند، از جمله آنكه به ظهور مسيح هاي دروغين اشاره كرده اند كه باعث گمراهي افراد زيادي مي شوند. به وضوح در تاريخ دو ملت يهود و نصاري، افراد زيادي پيدا شده اند كه به دروغ خود را ( مسيح موعود ) معرفي كرده اند به گونه اي كه نويسنده كتاب (( قاموس كتاب مقدس )) در باره شماره  مدعيان دروغين مسيح موعود چنين گفته است :

 


(( 24 نفر از مسيحيان دروغگو، در ميان بني اسرائيل ظاهر گشتند كه مشهورترين و معروفترين  آنها (بركوكيه) است كه در اوايل قرن دوم مي زيست و آن دجال معروف ادعا مي نمود كه رييس  و پادشاه قوم  يهود است و در قرن دوازدهم  تقريبا ده نفر از مسيح هاي دروغگو ظاهر گرديده ، جمعي را به خود گروانيد ند. و اين مطلب اسباب فتنه و آشوب را فراهم نمود كه جمعي كثير در آن معركه طعمه شمشير شدند و آخرين مسيحي دروغگو(مردخاي) است .(3) او شخصي بود كه در سال 1682م در آلمان ظهور كرده اسباب اشتداد فتنه را  فراهم كرد و چون آتش فتنه فراهم شد فراري گرديد و مفقود الا ثر شد.(1)


مورد ديگراز علايم ظهور موعود كه در اين آيات از انجيل مرقس به آن اشاره شد، به وجودآمدن جنگ ها، زلزله ها، قحطي و خشكسالي ها و اغتشاشات مي باشد كه آن را جزء حوادث ضروري قبل از ظهور دانسته اند و به اين مطلب اشاره شده كه اين وقايع ابتداي دردهاي سخت است و از روز و ساعت ظهور هيچكس جز خداوند اطلاع ندارد و حضرت مسيح (ع) به ياران خود سفارش كرده كه در آن موقع بيدار باشيد و براي اين امر دعا كنيد.                                                        




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نویسنده : محمد رضا زینی
تاریخ : 13 / 2 / 1392
ساعت :



مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
Design By : Ashoora.ir









پایگاه جامع عاشورا